S-a făcut șase dimineața și încă nu s-au dat premiile alea mari. De la miezul nopții stau cu ochii în televizor. După ce am văzut o parte din covorul roșu la E!, la 2 noaptea am mutat pe Digi 24, ca tot românul fericit că are transmisiune în direct. În studio, Irina Margareta Nistor și prezentatoarea Oana Zamfir spuneau lucruri interesante despre filmele nominalizate. Apoi au dat legătura la covoru’ roșu și am văzut-o pe Rosamund Pike. Ciudat, vorbea română. Aaa, așadar Oscarul transmis live e dublat. O voce feminină cânta cuvintele și le lungea, în loc să le rostească. Îmi venea să râd și n-aveam cu cine. „Aceștiaaa sunt papuuuciiii care au fost prezentați în Vrăjitorul din Oooz. Iatăăă ne uităm la efectele specialeee”. Pe covoru’ roșu continuau interviurile, iar eu auzeam ceva de genul: „Vei interpreta un cântec emoționaaaant, care esteee nominalizaaaat pentru cel mai buuuun cânteeeec.” „Și dumneavoastrăăăă arătaaaați extraordinaaaar. Ce sfaturi aveeeți pentru cineva care vine aici pentru prima oarăăăăă?”
M-am uitat pe Facebook și am văzut zeci de comentarii. În primă instanță, toată lumea se amuza. Vocea continua, imperturbabilă: „Și Lady Gagaaa. Haideți să vorbiiiim un piiiic despre eaaaa!” Am aflat apoi că prin nu știu ce setare a telecomenzii puteai să alegi limba engleză. Nu am găsit acel buton. Apoi că Pro sieben transmitea fără dublare. N-aveam postu’ ăsta. Cineva a dat un link unde se transmiteau live pe net. Nu a mers. Așa că am rămas cu vocea fără chip care a reușit să strice toată transmisiunea. Din când în când alterna cu o voce masculină, care era ok. Sau, mă rog, a fost ok până când a spus că Whiplash este povestea unei tinere cântărețe…
Traducătoarea ne-a dat câteva lecții de limba română, pentru asta să-i mulțumesc, zic. Am aflat că se zice recepționist, iar discursul Patriciei Arquette care a luat Oscarul pentru rol secundar a început cam așa: „Mulțumesc tuturor… Îi enumerez pe…” Cu siguranță, voi mai auzi de ea zilele astea. Să depășesc momentul zic, deși dacă la început am râs vreo două minute, să petreci o noapte cu vocea asta este absurd.
Nici n-am mai apucat să spun despre un moment inedit al prezentatorului Neil Patrick Harris, în care parodiază admirabil „Birdman” și „Whiplash”. Și nici despre dechiderea galei, care m-a lăsat cu gura căscată. Sigur vor circula pe net, așa că nu fac spoiler.
S-a făcut aproape 6:30 și premiile pentru regie, scenarii, film și actori principali încă nu s-au dat. Îmi vine să țopăi pentru că Alexandre Desplat tocmai a luat premiul pentru coloană sonoră cu „The Grand Budapest Hotel”. Este al patrulea premiu pentru acest film, după machiaj, costume și regie artistică.
Scenariu original: „Birdman”. Mă bucur pentru orice premiu ia „Birdman”. Scenariu adaptat: „The Imitation Game”.
Cel mai bun regizor: Alejandro Gonzalez Inarritu („Birdman”). Bucurie mare, mai ales că e printre regizorii mei preferați și nu mă așteptam.
Cel mai bun actor în rol principal: Eddie Redmayne – „The Theory of Everything”
O aștept pe Julianne Moore. Yeeeeeey! Măcar știu de ce am stat până la 7 dimineața!
Cel mai bun film: „Birdman”. Incredibil, nu mă așteptam, și tocmai de aceea mă bucur foarte mult.
Acum, ca un coiot tocilar, am notat pe parcursul nopții lista completă. Să o scriu în continuare și să dorm câteva ore.
LISTA CÂȘTIGĂTORILOR DE LA OSCAR 2015
Cel mai bun film: „Birdman”
Cel mai bun regizor: Alejandro Gonzalez Inarritu – „Birdman”
Cel mai bun actor în rol principal: Eddie Redmayne – „The Theory of Everything”
Cea mai bună actriță în rol principal: Julianne Moore – „Still Alice”
Cel mai bun actor intr-un rol secundar: J. K. Simmons – „Whiplash”)
Cea mai bună actriță într-un rol secundar: Patricia Arquette – „Boyhood”)
Cel mai bun documentar lungmetraj: „Citizenfour”
Cel mai bun film de animație: „Big Hero 6”
Cea mai buna cântec: „Glory” – Selma
Cele mai bune efecte vizuale: „Interstellar”
Cea mai bună imagine: „Birdman”
Cel mai bun scenariu original: „Birdman”
Cel mai bun scenariu adaptat: „The Imitation Game”
Cel mai bun film străin: „Ida” (Polonia)
Cel mai bun machiaj: „The Grand Budapest Hotel”
Cele mai bune costume: „The Grand Budapest Hotel”
Cea mai buna coloană sonoră originală: „The Grand Budapest Hotel”
Cel mai bun montaj: „Whiplash”
Cea mai bună regie artistică: „The Grand Budapest Hotel”
Cel mai bun montaj de sunet: „American Sniper”
Cel mai bun mixaj de sunet: „Whiplash”
Cel mai bun scurtmetraj de animație: „Feast”
Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune: „The Phone Call”
Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Crisis Hotline: Veterans Press 1”